کمبود ویتامین D را با این مواد غذایی جبران کنید

به گزارش برای شما، شما می توانید ویتامین D را به طور طبیعی از غذاهای حیوانی و مقدار محدودی از غذاهای گیاهی دریافت کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

1) ماهی

ماهی های چرب منابع خوبی از ویتامین D هستند. یک وعده ماهی قزل آلای بخارپز شده، 60 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D یا 12.06 میکروگرم از آن را تامین می کند.

2) قارچ

یک فنجان قارچ پخته شده 5 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین می کند.

3) تخم مرغ

تخم مرغ، به ویژه زرده آن، منبع خوبی از پروتیین است. دو عدد تخم مرغ بزرگ، 17 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را پاسخگو است.

4) شیر بادام

یک فنجان شیر بادام 26 درصد از نیاز روزمره افراد به ویتامین D را تامین می کند. هم چنین شیر بادام برای تنظیم قند خون، سلامت پوست و تقویت بینایی مفید است.

5) جگر گاو

جگر گاو منبع اصلی ویتامین B12 است و ویتامین D کافی را نیز برای بدن تامین می کند. 100 گرم جگر گاو، پاسخگوی 9 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D است.

5 علامتی که نشان می دهد کمبود ویتامین D دارید

5 ویتامین و مکمل برای تسکین سردردهای میگرنی

منابع: hsph.harvard ، verywellhealth

47232

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کمبود ویتامین D را با این مواد غذایی جبران کنید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کمبود ویتامین D را با این مواد غذایی جبران کنید"، کلیک کنید.