فرزین: نرخ رشد پول به 16 درصد کاهش یافت

فرزین: نرخ رشد پول به 16 درصد کاهش یافت

رییس کل بانک مرکزی با اعلام کاهش نرخ رشد نقدینگی به 23 درصد در ماه فروردین، گفت: بر اساس این گزارش نرخ رشد پول که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری برای شما، محمدرضا فرزین در جلسه روز یکشنبه هییت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی گفت: بر اساس گزارش های تهیه شده نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به 24 درصد کاهش یافته بود، در فروردین به 23 درصد رسیده است. براساس این گزارش نرخ رشد پول نیز که سال گذشته 33 درصد بود، تا 16 فروردین امسال به 16 درصد کاهش یافته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: رشد پول معیار مهمی برای انتظارات تورمی است و کاهش نرخ رشد آن نشانگر کاهش انتظارات تورمی است. همچنین در فروردین امسال میزان دارایی های ارزی کشور حدود 200 میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت 200 میلیون دلاری خرید دارایی ها ارزی نسبت به فروش آن است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرزین: نرخ رشد پول به 16 درصد کاهش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرزین: نرخ رشد پول به 16 درصد کاهش یافت"، کلیک کنید.