فرایند انتخابات با سهولت پیش می رود/ تا 3 ساعت می توانیم رای گیری را تمدید کنیم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

فرایند انتخابات با سهولت پیش می‌رود تا ۳ ساعت می‌توانیم رای‌گیری را تمدید کنیم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات پس از ساعت 18، تا 3 ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری برای شما، «محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به روند دور دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: از ساعت 8 صبح امروز، فرآیند رای گیری در 22 حوزه انتخابیه در 15 استان، 11510 شعبه، 47 فرمانداری و 81 بخشداری برای مشخص شدن 90 نامزد و 45 کرسی باقی مانده آغاز شده است.

وی افزود: برای تمدید احتمالی زمان انتخابات پس از ساعت 18، تا 3 ساعت تمدید در اختیار وزارت کشور است که با پیشنهاد وزارت کشور و با تایید شورای نگهبان صورت خواهد گرفت.

اسلامی تاکید کرد: در این مرحله، نظرهای هییت های اجرایی را تامین کرده ایم و انتخابات در شعبه ها ادامه خواهد داشت؛ از طرفی تمام گزارش های انتخابی اینگونه بوده است که خدا را شکر مشکل خاصی نبوده است و هم صندوق های رای و هم دستگاه های الکترونیکی، به آسانی فرایند انتخابات را پیش می برند.

اسلامی با اشاره به واجدین شرایط رای دادن گفت: واجدین شرایط رای، متولدین 21 اردیبهشت 1385 به قبل هستند؛ همچنین در دور دوم، افراد می توانند فقط در حوزه انتخابیه ای که دور اول در آنجا رای دادند، رای بدهند.

وی افزود: آنانی که به هر دلیل در مرحله اول در انتخابات شرکت نکردند، می توانند در هر یک از 22 حوزه انتخابیه حضور یافته و رای خود را ثبت کنند.

اسلامی ادامه داد: 228 هزار نفر آمار واجدین شرایط از 11/ 12 /1402 تا 21 /2 /1403 به مجموعه واجدین شرایط اضافه شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تماس های مختلفی از سوی ستادهای انتخاباتی در خصوص صندوق های الکترونیکی داشتیم که نشان می دهد مردم استقبال خیلی خوبی داشته اند؛ این صندوق ها سرعت خیلی خوبی در ثبت رای دارند زیرا ثبت نام خیلی کوتاه صورت می گیرد که می تواند تجربه موفقی باشد.

اسلامی ادامه داد: قطعاً در پایان انتخابات، بررسی های لازم در خصوص نتایج این صندوق ها خواهد شد و ان شاء الله آن را به بقیه انتخابات ها تسری خواهیم داد؛ لذا امیدواریم با کار کارشناسی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان شکل گرفته است، این روش انتخاباتی تداوم و گسترش یابد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره شمارش آرا تصریح کرد: بعد از اینکه پایان رای گیری رسماً از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام می شود، همکاران می توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در حضور نماینده فرماندار و نماینده ناظر شمارش آرا صورت می گیرد و در فرایندی تسهیل شده نسبت به انتخابات های گذشته، صورت جلسه ای در سه نسخه تهیه می شود و پس از آن، صندوق پلمپ می شود.

اسلامی تاکید کرد: وقتی 11510 صندوق داریم، یعنی به همین تعداد دستگاه احراز هویت هم باید داشته باشیم و فعال باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرایند انتخابات با سهولت پیش می رود/ تا 3 ساعت می توانیم رای گیری را تمدید کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرایند انتخابات با سهولت پیش می رود/ تا 3 ساعت می توانیم رای گیری را تمدید کنیم"، کلیک کنید.