نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات موردنیاز آن

شیشه سکوریت به محصولاتی گفته می‌شود که از دوام بالایی در برابر ضربات فیزیکی برخوردار هستند و حتی در زمان خرد شدن نیز به قطعات ریز و برنده تبدیل نمی‌شوند. همین ویژگی‌ها باعث شده است تا بتوان از آن‌ها در فضاهای گوناگونی همچون درب فروشگاه‌ها استفاده کرد البته این محصولات به منظور پارتیشن‌بندی محیط داخلی نیز کاربرد دارند. جهت نصب این نوع شیشه‌ها باید از یراق آلاتی استفاده کرد که به صورت اختصاصی برای آنان ساخته شده‌اند. در این صورت می‌توان اطمینان یافت که شیشه سکوریت در محل دلخواه ما به شکل کاملاً ایمن قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید تا به نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات موردنیاز در این زمینه اشاره داشته باشیم.

نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات موردنیاز آن

مراحل نصب شیشه سکوریت به وسیله یراق آلات

زیبایی و کارایی شیشه سکوریت بر هیچ فردی پوشیده نیست‌‌ اما اگر به دنبال استفاده از این مزایا هستیم باید مراحل نصب آنان را به دقت پی بگیریم. این موارد شامل گزینه‌های مختلفی همچون اندازه‌گیری شیشه به کارگیری پاسار غلتک کتیبه آویز و… است که هر کدام دارای یک نقش به خصوص هستند.

اندازه‌‌گیری دقیق شیشه

نخستین مرحله‌ای که باید به سراغ آن برویم اندازه‌گیری محل نصب شیشه سکوریت و خود شیشه است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که برای انجام آن لازم است ابزارهای مدرن و ویژه‌ای همچون مترهای مجهز به لیزر کمک گرفته شود. هرچه دقت شما در این گام بیشتر باشد مراحل بعدی با سرعت بیشتری به اتمام می‌رسند.

نصب پاسار برای شیشه‌های سکوریت

پاسار یک نوع قاب یا فریم برای شیشه سکوریت به شمار می‌آيد. این قطعه به وسیله فلز آلومینیوم و یا استیل ضد زنگ (استینلس استیل) ساخته می‌شود. ضخامت پاسارها می‌تواند کاملاً متغیر باشد به نحوی که برخی از آن‌ها دارای پهنای دو سانتی‌متر هستند و برخی دیگر ضخامتی بیست سانتی‌متری دارند. پاسار شیشه سکوریت را در محل مدنظر شما ثابت نگه می‌دارد.

استفاده از کتیبه برای تنظیم شیشه‌های سکوریت

در رابطه با نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات گفتیم که در مرحله اندازه‌گیری شیشه باید دقت کرد اما در هر صورت نمی‌توان جلوی خطاهای انسانی را به طور کامل گرفت. اگر پس از قرار گرفتن شیشه در درون پاسار متوجه شدید فضای خالی مشخصی در بخش پایینی یا بالایی آن وجود دارد باید به سراغ ابزاری به نام کتیبه بروید. این محصول می‌تواند فضای خالی مذکور را به طور کامل پوشش دهد.

استفاده از غلتک و آویز یا هنگر

در گام بعدی نوبت به نصب غلتک می‌رسد. این قطعه زمانی به کار می‌آيد که قصد داشته باشیم از شیشه سکوریت به عنوان درب مغازه استفاده کنیم. آویز یا هنگر نیز یک نوع غلتک به شمار می‌آيد که چندین چرخ مختلف (معمولاً سه عدد) در زیر آن تعبیه شده است تا امکان حرکت طولی و عرضی درب‌های ساخته شده با شیشه سکوریت را فراهم آورد.

قرار دادن ریل

چنانچه از شیشه سکوریت در بخش‌های دیگر ساختمان از جمله تراس استفاده شود لازم است از ریل بهره ببریم. یک ریل در بخش پایینی و ریل دیگر در قسمت بالایی شیشه سکوریت جای می‌گیرد تا بتوان به کمک آن‌ها کل تراس را به چند بخش مختلف تقسیم‌بندی کرد.

نصب سایر یراق‌آلات

علاوه بر موارد گفته شده در رابطه با نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات ممکن است بر حسب نیاز خود به یک سری یراق آلات جانبی نیز نیاز پیدا کنیم که از بین آن‌ها باید به بست شیشه اشاره کرد. بست شیشه به طور کلی به اتصالی گفته می ‌شود که برای اتصال شیشه به یک سطح دیگر یا اتصال دو قطعه شیشه ای به یکدیگر به کار می رود. علاوه بر این بر روی در درب‌های ساخته شده با شیشه سکوریت باید دستگیره نصب شود تا بتوان آن‌ها را باز و بسته کرد.

نکات مهم در مورد نصب شیشه سکوریت

در مورد مراحل کلی نصب شیشه سکوریت و همچنین یراق آلاتی که باید به سراغ آن‌ها برویم صحبت کردیم اما چند نکته مهم دیگر در این رابطه وجود دارد. در واقع رعایت این نکات ساده به شما اجازه می‌دهند تا برای سال‌های متمادی از شیشه سکوریت‌های نصب شده استفاده ببرید.

تهیه نقشه اتوکد

یکی از بهترین راهکارهایی که به شما کمک می‌کند تا شیشه‌های سکوریت را به صورت دقیق نصب کنید تهیه کردن نقشه اتوکد (autoCAD) از محیط است. این نوع نقشه‌ها تمام جزئیات بنا را در اختیارتان می‌گذارند و به همین دلیل روند اندازه‌گیری شیشه‌ سکوریت و یراق‌آلات مربوطه را ساده‌تر خواهند کرد.

کمک گرفتن از افراد ماهر

به گفته سایت سازوکار وین: نصب و اجرای شیشه سکوریت به یک نصاب حرفه ای نیاز دارد و کار هر کسی نیست. این بدان معناست که کاربران عادی و افرادی که تاکنون نسبت به نصب چنین شیشه‌هایی اقدام نکرده‌اند و با نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات آشنا نیستند نمی‌توانند آن‌ها را به درستی در مکان مناسب قرار دهند. امروزه تیم‌های گوناگونی در کشور این دسته از خدمات را به شما ارائه می‌‌کنند.

رعایت کلیه نکات ایمنی

حتی اگر قصد استفاده از شیشه سکوریت‌های بسیار کوچک را دارید لازم است کلیه نکات ایمنی در این زمینه را رعایت کنید. شیشه سکوریت‌ها در صورت سقوط به قطعات خرد و خطرناک تقسیم‌ نمی‌شوند اما نباید بی‌پروا با آن‌ها برخورد شود. استفاده کردن از دستکش عینک ایمنی و کلاه ایمنی را در طی نصب آن‌ها فراموش نکنید. این موارد ساده باعث می‌شوند تا هیچ فردی در طی نصب شیشه‌ها آسیب نبیند.

سخن پایانی

شیشه سکوریت یکی از بهترین شیشه‌های موجود در بازار به شمار مي‌آيد که مهم‌‌ترین شاخصه آن مقاومت عالی در برابر ضربات فیزیکی و تغییرات دمایی است. ترکیب این دو ویژگی‌ در کنار هم باعث شده است تا بتوان با خیال راحت از این محصولات استفاده کرد البته به شرطی که بهترین یراق فروشی های تهران محصولات موردنیاز آنان را داشته باشیم.

با توجه به نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات مربوطه می‌توان بیان کرد که این فرایند امری تخصصی به شمار می‌آيد و به همین دلیل باید توسط افراد متخصص انجام شود. در صورتی که تاکنون با چنین شیشه‌هایی سروکار نداشته‌اید بهتر است با مراکزی که وظیفه نصب آنان را بر عهده می‌گیرند تماس حاصل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات موردنیاز آن" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات موردنیاز آن"، کلیک کنید.