انواع پروپیلن گلیکول

انواع پروپیلن گلیکول چیست؟

 

انواع پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول سه گرید مختلف مناسب برای طیف وسیعی از کاربردها را ارائه می دهد.

 

پروپیلن گلیکول دارویی

 

با خلوص بسیار بالا این گرید MPG در صنایع غذایی طعم‌دهنده‌ها داروسازی آرایشی و بهداشتی و صنایع سیگار الکترونیکی کاربرد دارد.

ساختار پروپیلن گلیکول

 

پروپیلن گلیکول صنعتی

 

درجه MPG صنعتی معمولاً در محصولات ضد یخ خنک کننده یخ زدایی و به عنوان گلیکول چیلر استفاده می شود.

 

پروپیلن گلیکول خوراکی

 

مونو پروپیلن گلیکول به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. پروپیلن گلیکول یک ماده طبیعی در بدن انسان است. این به طور طبیعی در خون و ادرار شما وجود دارد و همچنین در بسیاری از غذاها یافت می شود.

 

پروپیلن گلیکول خوراکی به عنوان امولسیفایر با خاصیت افزایش تثبیت کف و هوادهی در تولید خامه ‌ها و مخلوط‌ های کیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده به ‌عنوان روان کننده چربی ‌دوست در تولید انواع روغن نباتی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان حلال مواد معطر از تبخیر رطوبت مواد غذایی جلوگیری می نماید.

 

می توان از این ماده به عنوان عامل مرطوب کننده در ساخت آدامس استفاده نمود. این ماده یک مرطوب کننده و پایدار کننده خوب در بسیاری از زمینه های صنعت غذایی اسانس غذا کیک و کلوچه می باشد. این ماده حلال اصلی در صنعت اسانس است.

کاربرد پروپیلن گلیکول در خوراک دام چیست؟

 

به فرمولاسیون گلوکز کمک می کند تا انرژی منفی تجربه شده در کارل لبنیات به ویژه در دوره های زایمان را متعادل کند. می‌توان آن را به صورت خوراکی از طریق آب‌کن همراه با سیستم روباتیک یا مخلوط با خوراک به گاوهای شیری تزریق کرد. این ماده به عنوان یک منبع انرژی در دسترس در درمان و پیشگیری از کتوز عمل می کند و دارای ارزش انرژی 23.6 Mj/Kg است.

 

کاربرد پروپیلن گلیکول در تنباکو و ویپ چیست؟

 

این ماده در آب ویپ به عنوان حامل استفاده می شود و به طور موثر طعم بیشتری را نسبت به گلیسیرین گیاهی (VG) در ویپ شما منتقل می کند. به عنوان یک مرطوب کننده در سیگار استفاده می‌شود یعنی ماده ای که آب را به دام می اندازد تا تنباکو را مرطوب نگه دارد بنابراین از خشک شدن سیگار جلوگیری می کند.

 

کاربرد پروپیلن گلیکول در لوازم و محصولات آرایشی چیست؟

 

یک مرطوب کننده است و در نتیجه ظاهر پوست را بهبود می بخشد. این ماده به طور گسترده در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله مرطوب کننده ها شامپو ها ژل های دوش عطرها و صابون ها استفاده می شود.

پروپیلن گلیکول غذایی

 

کاربرد پروپیلن گلیکول در غذا و نوشیدنی چیست؟

 

در بسیاری از غذاهای آماده و با عمر طولانی برای حفظ رطوبت و حفظ کیفیت یافت می شود. گلیکول گرید غذایی نوع خاصی از گلیکول است که برای مصرف انسان بی خطر است و معمولاً در غذاهایی مانند بستنی نوشابه ها محصولات پخته شده و سس ها استفاده می شود.

 

در یخ زداها

 

مایعات یخ زدای مبتنی بر این ماده به ویژه در دستگاه یخ زدای هواپیما اغلب ترکیبی از آب بازدارنده های خوردگی و این ماده هستند که یخ و برف را از بین می برند و در عین حال به عنوان یک کاهش دهنده نقطه انجماد نیز عمل می کنند. (نقطه انجماد MPG پس از مخلوط شدن با آب کاهش می یابد). انواع این محصول حاوی مواد غلیظ کننده هستند که به چسبیدن آن به سطوح کمک می کند تا میزان یخ ایجاد شده بین برخاست و فرود را کاهش دهد.

 

در مایع انتقال حرارت

 

در مایعات انتقال حرارت این ماده برای محافظت در برابر یخ زدگی آن اضافه می شود و به عنوان یک گلیکول غیر سمی در مقایسه با سایر گلیکول ها (اتیلن گلیکول) می تواند با خیال راحت در مواردی که ممکن است تماس تصادفی با مواد غذایی وجود داشته باشد استفاده شود.

 

در چیلرهای مخمر غوطه وری در دم کردن جایی که یک سیم پیچ خنک کننده از مخازن تهویه برای کنترل دما در طول تخمیر عبور می کند. گلیکول ها همچنین جریان آب را در دمای کاری انتخاب شده حفظ می کنند. با این حال استفاده از گلیکول با بازدارنده های اضافه شده (مانند گلیکول های مهار شده) برای کاهش تشکیل رسوب و خطر خوردگی برای محافظت از فلز مهم است.

آرکا شیمی گستر سپیدار ارائه دهنده مواد اولیه دارویی آرایشی و بهداشتی با بهترین کیفیت و قیمت است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع پروپیلن گلیکول" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع پروپیلن گلیکول"، کلیک کنید.