برسی فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B Witstro Outdoor Flash

نقد و برسی تخصصی و مشخصات

برسی فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B Witstro Outdoor Flash

فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B Witstro Outdoor Flash

فلاش قابل حمل Godex AD600B

تا همین چند سال پیش، اگر می خواستید نورپردازی حرفه ای خارج از استودیو انجام دهید، با مشکلات زیادی مواجه می شدید. تقریباً تمام فلاش‌های پرقدرت حرفه‌ای برقی بودند و باید در محل خود به دنبال پریز برق باشید. اما به تدریج فلاش های قابل حمل بدون نیاز به برق وارد میدان شد. در اصل این فلاش ها از باتری های بسیار سنگین و حجیمی به نام ژنراتور استفاده می کردند. حمل و نقل این باتری ها عملاً بر مفهوم روشنایی قابل حمل تأثیر گذاشت. به عنوان مثال، فلاش Profoto D4 به تنهایی 13.5 کیلوگرم وزن دارد.

به تدریج با توسعه فناوری تولید باتری های با راندمان بالا، سازندگان توانستند اندازه و حجم باتری ها را کاهش دهند و در عین حال کارایی آنها را بهبود بخشند. اما این باتری ها همچنان خارج از فلاش نصب می شدند و مشکل حمل و نقل آن ها همچنان پابرجا بود. علاوه بر این، محدودیت قدرتی که این باتری ها ایجاد می کنند، آنها را برای استفاده در فلاش های پر قدرت محدود می کند.

تا زمانی که فلاش های باتری واقعا قابل حمل، پرقدرت و روی بدنه به بازار بیایند. یکی از تولیدکنندگان معتبری که توانسته با عرضه انواع محصولات روشنایی با قیمت مناسب در بازار مطرح باشد، شرکت چینی گودوکس است. این شرکت که محصولات خود را در تمامی کشورهای جهان عرضه می کند، توانسته جایگاه قابل قبولی را در بین پیشتازان محصولات نورپردازی حرفه ای کسب کند. لازم به ذکر است که گودکس یک تولید کننده OEM است و محصولات مشابهی را با نام های مختلف تولید می کند. فلاش پرتابل Godex AD600B یکی از محصولات موفق این شرکت بوده و در کشورمان طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه با فلاش استودیویی عکاسی کنیم؟

فلاش قابل حمل Goodex AD600B 600J در مرز بین کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای با بودجه محدود قرار دارد. به لطف 600 ژول این فلاش می توانید به راحتی از آن برای نورپردازی مد و تبلیغاتی خارج از استودیو و در نور روز استفاده کنید.

باتری این چراغ قوه لیتیوم یونی با ظرفیت 8700 میلی آمپر ساعت و ولتاژ 11.1 ولت می باشد. زمانی که باتری به طور کامل شارژ شود، می تواند 500 تخلیه فلاش با حداکثر توان 600 JW ارائه دهد که عملکرد بسیار خوبی است.

همچنین با فشار دادن دکمه ای روی باتری می توانید میزان شارژ باتری را مشاهده کنید.

فلاش پرتابل Godex AD600B دارای یک گیرنده رادیویی داخلی است و می توانید تنظیمات فلاش را از فاصله تقریبی 80 متری با فرستنده های کنترل از راه دور گودکس مانند سری X1 کنترل کنید.

این ماشه رادیویی می تواند تا 5 گروه فلاش را جداگانه تنظیم کند. مدل های مختلفی از این ماشه رادیویی برای تطبیق با دوربین های Canon، Nikon، Olympus و Sony تولید شده است.

فلاش Godox AD600B دارای همگام سازی HSS با سرعت بالا است و می تواند سرعت شاتر را تا 1/8000 ثانیه همگام کند. خروجی فلاش را می توان در 9 مرحله تغییر داد و از 1.1 تا 1.256 رنج می برد و عملکرد جبران نوردهی فلاش نیز وجود دارد.

از دیگر ویژگی های مهم این فلاش می توان به همگام سازی با پرده اول یا دوم شاتر، امکان چشمک زدن مداوم (استروبوسکوپی) با تعداد 100 فلاش و حداکثر سرعت 100 هرتز و کارکرد در حالت Slave اشاره کرد.

امکان کنترل فلاش پرتابل Godex AD600B به سه روش با اتصال با کابل همگام، کنترل اپتیکال توسط فلاش های دیگر و رادیو کنترل توسط رادیو ماشه وجود دارد.

مانند دیگر فلاش های مدرن استودیویی، این فلاش نیز از لامپ مدل سازی LED 10 واتی بهره می برد و شدت نور آن در سه سطح قابل تنظیم است.

سوراخ نصب این فلاش از نوع S Bowens می باشد و برای تهیه لوازم جانبی مانند سافت باکس و لایت مدیفایر با مشکلی مواجه نخواهید شد.

یکی از قابلیت های مفید و جالب، امکان استفاده از فلاش دستی H600 (فروش جداگانه) و اتصال فلش AD600B به آن است. همچنین در صورت نیاز به برق بیشتر می توانید از دو هد فلاش AD600B به صورت همزمان استفاده کرده و آنها را به هد H1200 متصل کنید.

سری AD600 فلاش Godox در سه مدل عرضه می شود:

AD600B با قابلیت TTL برای اندازه گیری دقیق میزان نور ساطع شده از دوربین

– AD600BM با قابلیت های مشابه مدل فوق اما بدون عملکرد TTL

AD600 Pro با قابلیت TTL و تحمل دمای رنگ پایین تر (75k در مقابل 200k)

مزایا:

  • قیمت مناسب برای 600 ژول قدرت و عملکرد TTL
  • راه اندازی سریع و آسان برای استفاده
  • صفحه نمایش LCD مناسب
  • پشتیبانی از سرعت همگام سازی بالا تا 1/8000 ثانیه
  • عمر باتری عالی
  • ثبات دمای رنگ خوب
  • ساختار بدن خوب

معایب:

  • دسته برای حرکت عمودی نادرست
  • کاسه بازتابنده و کابل همگام سازی در جعبه وجود ندارد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B Witstro Outdoor Flash" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B Witstro Outdoor Flash"، کلیک کنید.