برسی فلاش نیکون Nikon SB-5000 AF Speedlight

نقد و برسی تخصصی و مشخصات فلاش نیکون Nikon SB-5000 AF Speedlight

برسی فلاش نیکون Nikon SB-5000 AF Speedlight

اسپیدلایت نیکون SB-5000 AF

دوربین عکاسی خودکار SB-5000 نیکون یکی از سری های Speedlight این شرکت است که برای استفاده کاربران متوسط ​​تا حرفه ای طراحی شده است و با قیمت مناسب و امکانات فوق العاده مورد توجه عکاسان حرفه ای قرار گرفته است. SB-5000 AF Speedlight علاوه بر سازگاری کامل با سیستم نورپردازی حرفه ای نیکون به نام Creative Lighting System، به نورپردازی پیشرفته بی سیم نیکون نیز مجهز شده است. به همین دلیل، علاوه بر اینکه می‌تواند با سیستم‌های روشنایی قدیمی نیکون که بر اساس انتشار نور عمل می‌کردند، کار کند، می‌تواند با رادیو کنترل بی‌سیم جدید نیکون با امواج رادیویی نیز ارتباط برقرار کند و در نور شدید خورشید یا حتی پشت دیوار هماهنگ شود. این فلاش می تواند تا 6 گروه از فلاش های دیگر را در محدوده 30 متری دوربین کنترل کند.

اسپیدلایت نیکون SB-5000 AF یکی از سریع‌ترین چراغ‌های سرعت در جهان است که به‌ویژه برای عکاسی عروسی و نوردهی در فضای داخلی طراحی شده است. این فلاش اولین فلاش است که می تواند تا 100 انفجار نور را با قدرت کامل ساطع کند. به همین دلیل این فلاش با امکان ارتباط از راه دور و پرسرعت می تواند امکانات و خلاقیت های جدیدی را در زمینه نورپردازی در اختیار عکاسان حرفه ای قرار دهد. مدت زمان شارژ شدن این فلاش بسته به شدت نور بین 1.8-2.6 ثانیه است (فلاش با 4 باتری قلمی کار می کند) که البته به قدرت باتری و نوع آن نیز بستگی دارد. مدت زمان این فلاش بسته به شدت نور بین 1/980 و 1/30820 متغیر است. البته این فلاش می تواند از باتری مجزا هم استفاده کند.

این Nikon SB-5000 AF Speedlight که برای اولین بار با دو دوربین نیکون D500 و D5 معرفی شد، می تواند با دوربین های سازگار (مانند این دو دوربین) ترکیب شده و با استفاده از آداپتور بی سیم WR-A10 که به این دوربین ها متصل می شود، کنترل شود. در 6 گروه مجزا نکته مهم در مورد 100 عکس پشت سر هم این است که این فلاش با سیستم خنک کننده جدید به هیچ وجه با این تعداد عکس متوالی گرم نمی شود و از کار نمی افتد. دو فیلتر رنگی به همراه این فلاش ارائه شده است. نکته مهم در اینجا این است که دوربین های نیکون می توانند به طور خودکار استفاده از این فیلترهای رنگی را تشخیص دهند و اثر روی عکس را جبران یا تصحیح کنند.

بدنه این فلش نسبت به نسخه های بعدی کوچکتر شده است و نیکون به کاربر این امکان را می دهد تا با افزودن دکمه اطلاعات در پشت بدنه به سرعت به عملکردهای مفید فلاش دسترسی پیدا کند. نیکون زوم استاندارد 24-120 میلی متری را روی این فلاش قرار داده است که هیچ تفاوتی با نسخه های قبلی خود ندارد. البته، اگر به پوشش نور بیشتری در فاصله کانونی کوتاه نیاز دارید، می توانید با استفاده از پنل فلاش، نور را تا زوم 14 میلی متری با پوشش کامل بتابانید. سر این Nikon SB-5000 AF قابلیت چرخش به سمت بالا و پایین از 90+ تا 7- درجه و دور با زاویه 180- چپ و راست را دارد.

نیکون این Speedlight را برای عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به عکاسی که می خواهند قدرت نورپردازی خود را بهبود بخشند، معرفی کرده است. در SB-5000 AF Speedlight، نیکون سیستم نورپردازی خلاقانه را به سطح بالاتری رسانده است و اکنون هم دارای کنترل بی سیم اپتیکال سنتی و هم یک کنترل رادیویی جدید و قدرتمند است. می توانید شش گروه فلاش را خارج از خط دید، پشت موانع – حتی در اتاق های دیگر – تا فاصله 30 متری قرار دهید. SB-5000 AF Speedlight که برای عکاسی سریع عروسی، تبلیغات و عکاسی صنعتی یا رویدادهای فرش قرمز طراحی شده است، اولین سیستم خنک کننده فلاش روی کفش را نیز معرفی می کند که تا 100 فلاش متوالی را با حداکثر خروجی امکان پذیر می کند. همه این ویژگی ها در طراحی کوچکتر با عملکرد سریعتر و راحت تر ارائه شده است. چه به دنبال خرید یک سیستم روشنایی جدید یا ارتقاء سیستم فعلی خود باشید، SB-5000 AF Speedlight گزینه های نورپردازی بسیار خلاقانه ای را ارائه می دهد.

SB-5000 AF Speedlight از سیستم نورپردازی پیشرفته بی سیم (AWL) در سیستم نورپردازی خلاقانه نیکون استفاده می کند. این ویژگی به عکاس اجازه می دهد تا امکانات نورپردازی هیجان انگیزی ایجاد کند. اگر از این فلاش با دوربین DSLR ** نیکون سازگار و آداپتور WR-A10 (آداپتور کنترل از راه دور بی سیم) متصل به D5 و کنترل از راه دور بی سیم WR-A10 (نیاز به سیستم عامل نسخه 3.0 یا بالاتر) استفاده می کنید، می توانید حداکثر 6 گروه را کنترل کنید. SB-5000 AF Speedlight در پشت موانع، در گوشه ها، در نور خورشید – حتی در اتاق های مختلف – تا 30 متر چشمک می زند. البته SB-5000 AF Speedlight با فلاش های اپتیکال بی سیم نیکون و تمام دوربین های DSLR نیز به خوبی کار می کند.

برای عکاسان استودیویی، عروسی و سایر جشن ها و عکاسان اکشن، عکاسی مداوم ممکن است بهترین توصیف باشد. SB-5000 AF Speedlight می تواند تا 100 عکس متوالی با حداکثر توان بدون گرم شدن بیش از حد عکس بگیرد. این ویژگی را مدیون سیستم خنک کننده داخلی آن است که بسیار خلاقانه طراحی شده است و همچنین طراحی عالی که از گرم شدن بیش از حد در اثر رعد و برق زیاد جلوگیری می کند. برای عکاسان TTL، این ویژگی به معنای سطح جدیدی از کنترل نور در حین ثبت لحظات قطعی است. زیرا لحظات عالی منتظر راه اندازی عکاس و فلاش نیستند و شما نیز نباید منتظر بمانید.

SB-5000 AF Speedlight برای عکاسانی طراحی شده است که به سیستم های نورپردازی قابل حمل متکی هستند. این فلاش نسبت به مدل های قبلی خود کوچکتر و کارکرد آن راحت تر است. با استفاده از این فلاش، دسترسی سریع‌تری به تنظیمات پرکاربرد مانند حالت، موقعیت هد زوم و تنظیمات مقدار جبران فلاش خواهید داشت. این فلاش مانند دوربین های DSLR دارای دکمه اطلاعات برای دسترسی سریع به تنظیمات دلخواه شماست. برای عملکرد نرم‌تر هنگام استفاده از رادیو کنترل، می‌توانید تنظیمات را از منوی فلاش دوربین سازگار *** انجام دهید.

علاوه بر رادیو کنترل جدید با دوربین‌های سازگار، می‌توانید از SB-5000 AF Speedlight روی خود دوربین به‌عنوان یک فلاش اصلی برای کنترل سایر نورهای Speedlight از راه دور (حداکثر 3 گروه: A، B و C و 4 کانال) استفاده کنید. از آن به صورت بی سیم به عنوان یک فلاش از راه دور که توسط فلاش داخلی دوربین (دوربین های سازگار)، Speedlight دیگر یا SU-800 Wireless Speedlight Commander کنترل می شود، استفاده کنید. حتی می توانید کنترل بی سیم نوری (گروه های A، B و C) را با کنترل رادیویی (گروه های D، E و F) ترکیب کنید. برای عکاسان استودیویی، SB-5000 AF Speedlight مجهز به یکپارچه فلاش کنترل است و توسط کامپیوتر و نرم افزار مخصوص آن Camera Control Pro 2 (نسخه 2.23) یا بالاتر قابل کنترل است که البته این نرم افزار اختیاری است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی فلاش نیکون Nikon SB-5000 AF Speedlight" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی فلاش نیکون Nikon SB-5000 AF Speedlight"، کلیک کنید.