لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبر – خبرگزاری برای شما | اخبار ایران و جهان

لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری برای شما، بنیامین یوسف زاده از ارسال نامه مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان و تاکید بر لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران مشمول این قانون در خراسان رضوی خبر داد.

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه این نامه در جریان پاسخ به مکاتبه این مجموعه با اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است، بیان کرد: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه مساعدت لازم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی را با خبرنگاران مشمول این آئین نامه در این استان همانند سایر استان‌های کشور خواستار شده است.

وی افزود: بر اساس بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، شغل خبرنگاری شامل مشاغل سخت به حساب می‌آید و خبرنگاران مشمول نیز باید زودتر از موعد بازنشسته شوند.

یوسف زاده بیان کرد: همچنین خبرنگاران شامل بند «ب» این قانون هستند، یعنی باید شرایط سخت و زیان آور بودن شغل آن‌ها در کمیته‌های وزارت کار بررسی شود.

سخنگوی خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: گروه «ب» مشاغلی را شامل می‌شود که ماهیتاً سخت و زیان‌آور بوده و با به کارگیری تمهیدات توسط کارفرما، صفت سخت و زیان‌آور آن‌ها هرچند کاهش می‌یابد، اما کماکان حفظ می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون مطبوعات و آئین نامه اجرایی این قانون مصادیق شغل خبرنگاری شامل خبرنگار، گزارشگر، معاون دبیر سرویس، دبیر سرویس، معاون سردبیر، سردبیر و عکاس خبری در سرویس‌های مختلف رسانه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبر – خبرگزاری برای شما | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم اجرای بند ۳ ماده ۱۱ آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای خبر – خبرگزاری برای شما | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.