مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در چهارمحال و بختیاری

مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در چهارمحال و بختیاری

برای شما/چهارمحال و بختیاری مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ۱۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن در چهارمحال و بختیاری مصرف می‌شود که از این میزان ۶۰ واحد گلبول قرمز فشرده «پَک‌سل»، ۵۰ واحد پلاکت و ۳۰ واحد پلاسما است.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با برای شما با بیان اینکه استاندارد ذخیره خون ۷ الی ۱۰ روز است، اظهار کرد: هم اکنون ذخیره خون در استان ۶ روز است و از مردم تقاضا می‌شود برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد و از هر واحد خون فرآورده‌هایی از جمله پلاکت و پلاسما تولید می‌شود، گفت: روزانه ۱۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن در چهارمحال و بختیاری مصرف می‌شود که از این میزان ۶۰ واحد گلبول قرمز فشرده «پَک‌سل»، ۵۰ واحد پلاکت، ۳۰ واحد پلاسما است.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت اهدای خون، گفت: مردان و زنان می‌توانند در طول سال به ترتیب چهار و سه مرتبه خون اهدا کنند.

هاشمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از لحاظ خون‌گیری و تأمین خون مورد نیاز تا کنون خودکفا بوده است، اظهار کرد: تمام گروه‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها و بیماران خاص توسط خود مردم استان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۷۰ بیمار تالاسمی و بیش از ۴۰۰ بیمار خاص در استان وجود دارد، عنوان کرد: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضا می‌شود برای تأمین خون مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و جلوگیری از رسیدن ذخیره خونی استان به وضعیت بحرانی اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند.

پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در چهارمحال و بختیاری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در چهارمحال و بختیاری"، کلیک کنید.