بارش های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان شرقی آغاز می شود – خبرگزاری برای شما | اخبار ایران و جهان

بارش‌های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری برای شما، محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، این وضعیت به ویژه بعد از ظهر و اوایل شب در منطقه ارسباران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بر این اساس، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و بارش تگرگ در ارتفاعات و نواحی سردسیر استان وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از روز سه شنبه تا پنجشنبه جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می شود، گفت: با توجه به افزایش سرعت باد در روز سه شنبه، احتمال نفوذ یا خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای در این روز، سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

وی یادآور شد: از لحاظ شرایط دمایی نیز در روزهای آینده، دما به طور نسبی روزانه یک تا 2 درجه سانتی گراد در استان افزایش می یابد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته، میانه با دمای 36 درجه و چاراویماق با دمای 9 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بارش های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان شرقی آغاز می شود – خبرگزاری برای شما | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بارش های رگباری در نیمه شمالی آذربایجان شرقی آغاز می شود – خبرگزاری برای شما | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.