حماس در حال بررسی پیشنهاد آتش بس جدید است

حماس در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس جدید است

حماس در بیانیه ای اعلام کرد که علیرغم لجبازی و ناسازگاری رژیم صهیونیستی، رهبری این جنبش «با تمام مسوولیت پذیری ملی در حال بررسی پیشنهاد ارایه شده است».

به گزارش برای شما، این جنبش در بیانیه ای که در حساب کاربری خود در پلتفرم تلگرام منتشر کرد، اعلام کرد که حماس در آخرین دور مذاکرات در قاهره پس از تلاش میانجیگران مصر، قطر و آمریکا موضع اسراییل را دریافت کرد.

جنبش حماس افزود از تلاش های زیاد میانجی ها قدردانی می کند، اما با وجود تمایل جنبش حماس به دستیابی به توافقی که به تجاوز اسراییل در غزه پایان دهد، موضع اسراییل همچنان سرسختانه و نازساگارانه است و به هیچ یک از خواسته های مردم و مقاومت فلسطین پاسخ نداده است.

با این حال، حماس تاکید کرد که رهبری جنبش «با تمام مسوولیت ملی در حال بررسی پیشنهاد ارایه شده است و پس از تکمیل، میانجیگران را از پاسخ آن مطلع خواهد کرد.»

منابعی در اوایل روز دوشنبه به الجزیره گفتند که میانجی ها پیشنهاد جدیدی را در آخرین دور مذاکرات در قاهره برای آتش بس سه مرحله ای در نوار غزه ارایه کردند.

این منابع افزودند: این پیشنهاد شامل بازگشت غیرنظامیان آواره غیرمسلح به شمال نوار غزه بدون مشخص کردن تعداد آنها و همچنین شامل پذیرش بازگشایی خیابان های الرشید و صلاح الدین توسط اسراییل و استقرار نیروهای خود در فاصله 500 متری این 2 خیابان می شود. 

این منابع ادامه دادند که این پیشنهاد همچنین شامل انتقال روزانه 500 کامیون کمک به نوار غزه از جمله شمال این باریکه است.

این پیشنهاد همچنین شامل آزادی 900 اسیر فلسطینی از جمله 100 اسیر فلسطینی در مرحله اول، در ازای آزادی 40 اسیر زنده اسراییلی از همه رده ها است.

مرحله دوم نیز شامل آزادی همه اسرای صهیونیست و تکمیل مذاکرات برای بازگشت به آرامش پایدار است، در حالی که این پیشنهاد شامل تعداد اسرای فلسطینی آزاد شده در مرحله دوم یا خروج اسراییل از غزه نمی شود.

مرحله سوم هم شامل آزادی اجساد اسرای اسراییلی در نوار غزه است.

شبکه 12 عبری زبان روز دوشنبه گزارش داد که هییت اسراییلی اعزام شده به قاهره، پایتخت مصر به ریاست دیوید بارنیا، رییس موساد در راه بازگشت به سرزمین اشغالی است.

این شبکه افزود یکشنبه گذشته شاهد ارایه یک طرح جامع آمریکایی مورد قبول میانجی ها بود و بحث های شدیدی در مورد آن بین شرکت کنندگان از جمله رییس سیا صورت گرفت و در اسراییل می گویند که یک برنامه جدی مطرح است و منتظر پاسخ به آن است.

پیش از این، یک منبع برجسته در جناح های فلسطینی به المیادین تاکید کرده بود که «همه تلاش ها، اسناد و تلاش های میانجی ها برای دستیابی به توافق و معامله مبادله اسیران با اشغالگران با لجاجت و شکست مواجه شد».

پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حماس در حال بررسی پیشنهاد آتش بس جدید است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حماس در حال بررسی پیشنهاد آتش بس جدید است"، کلیک کنید.