2 هزار متر از عرصه های جنگلی کلاردشت در آتش سوخت

۲ هزار متر از عرصه‌های جنگلی کلاردشت در آتش سوخت

آفتاب نیوز :

حوالی ساعت 15 امروز -پنجشنبه- یک مورد آتش سوزی در بالای پی قلعه حوالی روستای طبرسو کلاردشت رخ داد.

مهرداد خزایی پول افزود: نوع آتش سوزی سطحی و عامل وقوع آن هم انسانی است و آتش سبب سوزاندن لاش برگ ها، گیاهان علفی و تنه برخی از درختان خشک شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: هم اینک آتش خاموش شده است اما نیروهای حفاظتی به منظور اطمینان کامل از خاموش شدن آتش در عرصه حضور دارند.

خزایی پول به احتمال آتش سوزی به علت گرمی هوا و دخالت های انسانی در عرصه های جنگلی هشدار داد.

این مسوول تاکید کرد : احتمال وقوع آتش سوزی در برخی از عرصه های جنگلی در این مناطق وجود دارد و این روزها به دلیل وزش باد گرم و احتمال حریق، شهروندان در طبیعت غرب مازندران آتش روشن نکنند.

وی افزود: با این که برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته است اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم دراین حوزه بسیار موثر است.

خزایی پول اظهارداشت : در صورت مشاهده و یا اطلاع از حریق در اراضی منابع طبیعی، مردم با شماره های 139 و 1504، شماره تلفن های امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

حدود 55 هزارو 660 هکتاراز اراضی ملی زیر پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت قرار دارد و بیشترین گونه های ارزشمند این منطقه از نوع انجیری، راش و ممرز است.

مازندران دارای 2 حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.

حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از 660 هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل 28 درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "2 هزار متر از عرصه های جنگلی کلاردشت در آتش سوخت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "2 هزار متر از عرصه های جنگلی کلاردشت در آتش سوخت"، کلیک کنید.