پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در فارس / مردم مراقب باد شدید باشند

پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در فارس / مردم مراقب باد شدید باشند

برای شما/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از فعالیت یک سامانه بارشی امروز و فردا در مناطقی از این استان خبر داد و گفت: این سامانه در مناطق سردسیر با بارش برف همراه خواهد شد.

مسعود حقیقت در گفت وگو با خبرنگار برای شما از فعالیت سامانه بارشی امروز (14 اسفند ماه) و فردا در استان فارس خبر داد و گفت: این سامانه بارشی در مناطق شمال، شمال غرب و مرکزی باعث بارش های پراکنده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در مناطق سردسیر مانند اقلید و غرب آباده باعث برف خواهد شد، اظهار کرد: سامانه یادشده امروز در مناطق شمال غرب به ویژه سپیدان، رستم، ممسنی، کوهچنار و کازرون موجب بارش رگبارهای پراکنده خواهد شد. این سامانه تا اوایل صبح فردا در مناطق سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی فعال خواهد بود و در شیراز هم احتمالاً تا اواخر امروز موجب رگبار پراکنده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی فارس با یادآوری اینکه این سامانه، بارش کمی دارد، گفت: با توجه به اینکه در مناطق آباده و اقلید برف داریم احتمال برف هم در آزادراه شیراز ـ اصفهان وجود دارد. بنابراین از مسافرانی که در این مسیر تردد می کنند، درخواست داریم مسایل ایمنی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: همزمان با عبور این سامانه به ویژه در اواخر وقت امروز، وزش باد شدید در مناطق شمالی و شرقی استان به ویژه در شهرستان های آباده، خرم بید، ارسنجان، اقلید، بوانات، پاسارگاد، سرچهان، نی ریز و استهبان خواهیم داشت که می تواند باعث شکستن درختان شود. مردم مراقب باشند و تلاش کنند از نزدیک شدن به دیوارهای شکسته و تابلوهای تبلیغاتی و درخت های کهنسال دوری کنند.

حقیقی با بیان اینکه در برخی مناطق جنوبی استان هم احتمالاً رگبارهایی داشته باشیم، افزود: امروز صبح، دشت نمدان با منفی یک درجه زیر صفر سردترین و کورده خنج با 24 درجه بالای صفر گرم ترین نقطه استان فارس بودند.

پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در فارس / مردم مراقب باد شدید باشند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در فارس / مردم مراقب باد شدید باشند"، کلیک کنید.