هشدار روسیه نسبت به مانورهای «تحریک آمیز» ناتو در فنلاند

هشدار روسیه نسبت به مانورهای «تحریک‌آمیز» ناتو در فنلاند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، رزمایش ناتو که از جمعه 26 آوریل در فنلاند و در نزدیکی مرز روسیه و فنلاند آغاز می شود، ماهیت تحریک آمیزی دارد.

به گزارش برای شما، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «مانورهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ماهیت تحریک آمیز دارند. وظیفه آنها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش قدرت است.»

براساس گزارش نووستی، زاخارووا افزود: «این مانورها خطر حوادث احتمالی نظامی را افزایش می دهد.»

روز سه شنبه «الکساندر استاب» رییس جمهور فنلاند گفت پیوستن به ایتلاف ناتو در یک سال پیش، کشورش را به یک «کشور خط مقدم» تبدیل کرده، با توجه به اینکه مرزهای این بلوک نظامی با روسیه را دو برابر کرده است.

فنلاند که در آوریل 2023 به سی و یکمین عضو ناتو تبدیل شد، دارای مرز زمینی 1340 کیلومتری با روسیه است که بیشتر از میان جنگل های انبوه در جنوب و مناظر ناهموار در شمال قطب شمال می گذرد.

پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار روسیه نسبت به مانورهای «تحریک آمیز» ناتو در فنلاند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار روسیه نسبت به مانورهای «تحریک آمیز» ناتو در فنلاند"، کلیک کنید.