عمده مشکل دارو و مواد اولیه دارویی، نقدینگی و تأمین ارز است

رئیس سازمان غذا و دارو:

عمده مشکل دارو و مواد اولیه دارویی، نقدینگی و تأمین ارز است

رئیس سازمان غذا و دارو تأمین ارز و نقدینگی را مهمترین مشکل دارو و مواد اولیه دارویی دانست.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری برای شما، سید حیدر محمدی درافتتاحیه ششمین نمایشگاه فارمکس با بیان اینکه خودکفایی در تولید مواد اولیه خواست مقام معظم رهبری است،گفت: شرایط خوبی در تولید و صادرات مواد اولیه دارویی داریم

وی افزود: وزیر بهداشت می‌گفت در بازدید‌های خارجی وقتی ذکر خیر محصولات سلامت ایران و در خواست داشتن آنها را می‌‌شونم  احساس افتخار می‌کنم.

محمدی یادآور شد: عمد مشکل ما ارز و نقدینگی است، با این حال ۱۴۳ پروانه ساخت مواد دارویی در سال ۱۴۰۱ و ۱۸۴ پروانه در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

او ادامه داد: به منظور تسهیل و سرعت بخشی به امور جاری مواد اولیه در سال گذشته بازدیدهای زمین محل احداث کارخانه، پیشرفت پروژه ، انبار و نمونه برداری بعد از آموزش  به دانشگاه‌ها واگذار شده و سرعت انجام بازدیدهای GMP افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ ارزش دلاری ترخیص شده حوزه مواد اولیه دارویی ۱.۰۹میلیارد دلار بود، گفت: در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱.۱۶ میلیارد دلار رسیده که از این میزان ۲۹۲ میلیون دلار آن به تولید کنندگان ماده اولیه و ملزومات بسته بندی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ ارزش ریالی مواد تامین شده ۲۹ همت بوده که ۱۰.۳ همت آن به تولید داخل و ۱۸.۷ به واردات اختصاص دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عمده مشکل دارو و مواد اولیه دارویی، نقدینگی و تأمین ارز است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عمده مشکل دارو و مواد اولیه دارویی، نقدینگی و تأمین ارز است"، کلیک کنید.