سازمان ملل: ما در کوچاندن اجباری فلسطینی ها از رفح مشارکت نمی کنیم

سازمان ملل: ما در کوچاندن اجباری فلسطینی ها از رفح مشارکت نمی کنیم

سازمان ملل: ما در کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از رفح مشارکت نمی‌کنیم

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) اعلام کرد سازمان ملل متحد در اخراج اجباری فلسطینیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه مشارکت نخواهد کرد.

به گزارش برای شما، به گفته برخی رسانه ها، رژیم صهیونیستی پیشنهاد ایجاد چادر در شمال رفح را برای اسکان جمعیتی که باید تخلیه شوند، داده است.

به نقل از وال استریت ژورنال، رژیم صهیونیستی پیشنهاد ایجاد 15 اردوگاه، هرکدام با حدود 25000 چادر، در بخش جنوب غربی نوار غزه را داده است.

«ینس لارک»، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در این باره گفت: «دولت اسراییل درباره این طرح ها با ما صحبت نکرده است. صرف نظر از این، ما در اقداماتی با هدف جابه جایی به زور مردم همکاری نمی کنیم. ما همچنین چادری برای جابه جایی اجباری مردم توسط نیروهای اسراییلی نخواهیم داد.»

رژیم صهیونیستی در پی ناکامی در متقاعدکردن فلسطینی به کوچ از رفح، از انتقاد شدید از سازمان ملل به درخواست کمک از آن نهاد روی آورده و با درخواست کمک از این سازمان بین المللی می خواهد از شکست خود در نوار غزه و افزایش تلفات غیرنظامیان فرار کرده و سرزنش ها را متوجه سازمان ملل در غزه کند.

پس از آنکه عملیات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به شهر رفح، آخرین نقطه در کنار مرزهای فلسطین با مصر رسید که آوارگان فلسطینی از تمامی مناطق نوار غزه خود را به آنجا رسانده اند، این رژیم با طرح درخواستی فوری از جامعه بین المللی و سازمان ملل خواست به این رژیم در غزه کمک کنند!

رژیم صهیونیستی که تمامی ملاحظات جامعه بین الملل و نهادهای بین المللی و وابسته به سازمان ملل و نیز حکم های دیوان بین المللی دادگستری را نادیده می گیرد، بر این باور است «اکنون پس از گذشت بیش از چهار ماه، زمان آن رسیده که جامعه بین الملل از غیرنظامیان در غزه حمایت کند.»

این اولین باری است که رژیم صهیونیستی از مرحله حمله به نهادهای سازمان ملل، به مرحله درخواست آشکار و طلب کمک از آنها رسیده است.

رژیم صهیونیستی در حال زمینه چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رییس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده اند و همچنین مسیر اصلی کمک های بشردوستانه به حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت محاصره امن است و ساکنان شمال می توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین های فلسطین است. در همین رابطه، اخیراً «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی را نگران کننده ارزیابی کرد.

پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سازمان ملل: ما در کوچاندن اجباری فلسطینی ها از رفح مشارکت نمی کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سازمان ملل: ما در کوچاندن اجباری فلسطینی ها از رفح مشارکت نمی کنیم"، کلیک کنید.