درآمد مشاور سئو چقدر است؟

امروزه حرفه تخصصی در زمینه بهینه سازی سایت و ارائه مشاوره سئو به کسب و کارهای اینترنتی تقاضای زیادی دارد که با پرس و جوهای متعدد در گوگل تأیید می‌شود. کاربران اینترنت به همه چیز مربوط به فعالیت‌های یک متخصص سئو، از مهارت‌های لازم گرفته تا حقوق، علاقه‌مند هستند و این شغل در جهان در سال‌هایی که اپیدمی کرونا وجود داشت بسیار شناخته شده و پس از آن استقبال از آن به اوج خود رسید. به طوری که در حال حاضر در ایران طرفداران زیادی دارد و بسیاری افراد تمایل دارند که بدانند که درآمد مشاور سئو چقدر است؟ به طور خلاصه بگویئم درآمد مشاور سئو از 5 میلیون تومان الی 15 میلیون تومان به صورت ساعتی و یا جلسه ای تعیین می شود که در ادامه مطلب اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهیم.

درآمد مشاور سئو چقدر است؟

چرا شغل مشاوره سئو؟ 

در سال‌های اخیر کسب و کارهای اینترنتی رشد بسیاری داشته‌اند و اغلب صاحبان کسب و کار قصد دارند که در صفحات اول جستجو قرار بگیرند. برای این منظور نیاز است که استراتژی خاصی را دنبال کنند و برای آن مشاوره دریافت کنند. از این رو در کنار شغل‌هایی مانند طراحی سایت شغل مشاوره سئو سایت به وجود آمد. این افراد برای اینکه سایت‌های مختلف درجستجوهای برتر اینترنت قرار بگیرید به صاحبان کسب و کار مشاوره می‌دهند و در ازای آن حقوق دریافت می‌کنند. 
محبوبیت پرس و جو حقوق مشاور سئو در پایان سال 2020 به دلیل همه‌گیری کرونا به اوج خود رسید. کاربران این مزیت را در این واقعیت می‌بینند که کارشناسان سئو می‌توانند هم در دفتر و هم از راه دور کار کنند (که به هیچ وجه بر حقوق تأثیر نمی‌گذارد).
در سال‌های اخیر این حرفه در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران محبوب شده است و بسیاری از افرادی که قصد دارند وارد به این حرفه شوند، قبل از تسلط بر این مهارت یا حرفه جدید، می‌خواهند بدانند که این حرفه چقدر پول می‌تواند به همراه داشته باشد. 

حقوق مشاور سئو 

مشاوران سئو بر حسب تجربه و مهارت و با توجه به ماهیت سایت به حقوق‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

  • درآمد مشاور سئو مبتدی

درآمد مشاور سئو مبتدی بسیار پایین است اما اگر در مورد سرعت تسلط بر این حرفه و مزایای واقعی که این متخصص می‌تواند به همراه داشته باشد صحبت کنیم، نمی‌توان آن را با دیگران مقایسه کرد. یک متخصص سئو خیلی سریع به موقعیت میانی می‌رسد و حداقل می‌تواند درآمد وزارت کار را داشته باشد.
هر چند لیست مسئولیت‌های یک دستیار سئو و یک سئوکار حرفه‌ای در مشاغل خانگی، در نگاه اول یکسان است. در عین حال، انتظار می‌رود که دومی بتواند همه چیز را به طور مستقل انجام دهد و به علاوه وظایفی را برای برنامه نویسان و بخش محتوا تعیین کند، و از کارآموز خواسته می‌شود که حداقل درک نظری از الزامات اساسی موتورهای جستجو داشته باشد.
در مجموع نگه داشتن یک کارآموز برای شرکت سودآور نیست و شرکت علاقه‌مند است که در اسرع وقت او را آموزش دهد و به مدیریت پروژه تمام عیار آماده کند.

  • درآمد مشاور سئو حرفه‌ای 

مشاور سئو حرفه‌ای شخصی است که به کلیه اصول سئو تسلط و دانش و تخصص لازم برای این کار را دارد و تمامی مشکلات مرتبط با سایت را شناسایی و حل می‌کند. درآمد مشاور سئو حرفه‌ای در ایران از چند میلیون تا چند ده میلیون تومان است و برای سایت‌های پر ترافیک و بزرگ سالانه چند صد میلیون تومان می‌باشد. 

چطور مشاور سئو درآمد خود را افزایش می‌دهد؟

 اگر می‌خواهید به عنوان یک متخصص سئو واجد شرایط دریافت حقوق خوبی باشید، باید تسلط لازم و کافی به: 

  • توصیه‌ها و هشدارهای رسمی از موتورهای جستجو مانند Yandex و Google را به طور کامل مسلط باشید.
  • امکان رتبه بندی موقعیت‌ها، ترافیک، قطعات و تاثیر آنها بر رفتار کاربر را مدیریت کنید.
  • هسته معنایی سایت را تدوین و ساختار بندی کنید.
  • عوامل رفتاری سایت را رتبه بندی کنید. 
  • به متا تگ و قالب سایت تسلط کاملی داشته باشید.
  • برنامه‌ریزی محتوا را بر حسب سرفصل‌ها، زیر عنوان‌ها برنامه‌ریزی کنید. 
  • رقبا و منابع خود را تجزیه و تحلیل کنید.
  • به خدمات گوگل سرچ کنسول و Google Analytics تسلط کافی داشته باشید و کارفرما را در جریان آن بگذارید.
  • رزومه خوبی برای خود فراهم کنید و تجربه خود را افزایش دهید.

عوامل موثر بر حقوق مشاور سئو

بر درآمد مشاور سئو عوامل مختلفی تاثیرگذار است: 

  • سطوح درآمدی مختلف: مانند بسیاری از کشورها، متخصصان سئو در ایران نیز طیف وسیعی از درآمد کسب می‌کنند. این به تجربه فرد، پیچیدگی پروژه‌ای که روی آن کار می‌کند و اینکه برای یک شرکت بزرگ، یک تجارت کوچک یا به عنوان یک فریلنسر کار می‌کند، بستگی دارد.
  • خوداشتغالی در مقابل مشاغل: مشاغل آزاد ممکن است درآمد متغیرتری نسبت به آژانس‌ها یا شرکت‌ها داشته باشند. فریلنسرها می‌توانند روی پروژه‌ها بر اساس حقوق کار کنند، در حالی که کارکنان شرکت حقوق ثابت دارند.
  • نوع مشتری: سئوکارانی که با مشتریان بین‌المللی کار می‌کنند به دلیل نرخ‌های بالاتر در سایر کشورها می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند، به خصوص اگر ارز قوی‌تری نسبت به ریال ایران پرداخت شوند.
  • عوامل اقتصادی: اقتصاد ایران با چالش‌های منحصر به فردی از جمله تحریم و تورم مواجه است که می‌تواند بر سطح درآمد و فضای عمومی کسب و کار تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند بر تقاضای خدمات سئو و هزینه‌هایی که متخصصان متحمل می‌شوند تأثیر بگذارد.
  • تجربه و مهارت: متخصصان سئو با تجربه بیشتر، به ویژه آنهایی که سابقه یا مهارت‌های تخصصی دارند (مانند سئو محلی، سئوی تجارت الکترونیک یا سئو فنی)، می‌توانند درآمد بیشتری کسب کنند.
  • تقاضای بازار: در ایران نیز مانند بسیاری از نقاط جهان، تقاضا برای بازاریابی دیجیتال و سئو در حال افزایش است. این می‌تواند پتانسیل درآمد بیشتری را برای افراد این بخش ایجاد کند

جمع بندی
اگر می‌خواهید به عنوان یک متخصص سئو واجد شرایط دریافت حقوق خوبی باشید، توجه داشته باشید که الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند و روند یادگیری یک متخصص سئو به پایان نمی‌رسد. غیرممکن است که یک بار یاد بگیرید و سال‌ها با موفقیت کار کنید، باید دائما دانش خود را به روز کنید. برای بروز شدن آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق سایت پاخور وب با بروزترین اطلاعات مرتبط با سئو آشنا شوید. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد مشاور سئو چقدر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد مشاور سئو چقدر است؟"، کلیک کنید.