برپایی ۶ موکب سلامت اربعین در سیستان و بلوچستان

برپایی ۶ موکب سلامت اربعین در سیستان و بلوچستان

برای شما/سیستان و بلوچستان دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ورود زائران پاکستانی از مرزهای شرقی به استان سیستان و بلوچستان، ۶ موکب سلامت، خدمات سلامت را به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه می دهند.

دکتر علی عبدالرزاق نژاد در گفت وگو با برای شما، افزود: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان همانند سال های گذشته از برکات میزبانی زوّار اربعین از کشور پاکستان بهره مند می‌شود، علاوه بر برپایی ۲ موکب سلامت در مرز میرجاوه و ریمدان، ۴ موکب سلامت در زاهدان خدمات سلامت را به این عزیزان ارائه می کنند.

وی میزبانی به زا ئرین ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در هر موکب سلامت، پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت بهداشت محیط و کارشناس بیماریها حضور دارند و علاوه بر ارائه خدمات درمانی، نظارت فعال بر تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن، نظام مراقبت سندرمیک بیماریها و خدمات نمونه گیری مالاریا، التور و تب دنگی را انجام می دهند.

دکتر عبدالرزاق نژاد افزود: با توجه گسترش بیماری تب دانگ، اقدامات کنترلی لازم در پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه انجام می شود و به تمامی افراد در بدو ورود به خاک کشور، قطره فلج اطفال خورانده شده و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری ها غربالگری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار ۹۶۰هزار نفر زائر پاکستانی در موکب های سلامت دانشگاه خدمات سلامت دریافت کردند.

پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برپایی ۶ موکب سلامت اربعین در سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برپایی ۶ موکب سلامت اربعین در سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.