برسی کیت فلاش استودیویی گودکس Godox Falsh Studio QS-300 II

نقد و برسی تخصصی و مشخصات

برسی کیت فلاش استودیویی گودکس Godox Falsh Studio QS-300 II

کیت فلاش استودیویی گودکس Godox Falsh Studio QS-300 II

کیت فلش استودیو QS-300 II

فلاش های استودیو معمولا بزرگ و حجیم هستند. این فلاش ها که اغلب برای نوردهی بالا و عکاسی پرتره، عروسی و عکاسی صنعتی استفاده می شوند، می توانند نور کامل و قابل توجهی را برای عکاسی در دیافراگم های بسته فراهم کنند. به همین دلیل اغلب با توان های بالا (از 300 ژول و بیشتر) طراحی می شوند.

اما نکته اصلی در مورد اکثر فلاش های استودیویی موجود در بازار عدم کنترل دوربین از راه دور است که توانایی عکاس را برای عکاسی از فواصل دور محدود می کند. اما کنترل فلاش دوربین از راه دور و کنترل از راه دور وای فای این تنها مزیت این فلش نیست. بلکه یکی از مهم ترین موارد در مورد این فلاش ها سرعت انتشار یا در واقع زمان تخلیه فلاش در آنها است که برای انجماد اجسام متحرک بهتر و دقیق تر است. این ویژگی اگرچه برای عکاسان پرتره و عروسی چندان مهم نیست، اما برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بسیار مهم است.

کیت فلش استودیو QS-300 II این یکی از بهترین فلاش های استودیویی است که علاوه بر قدرت 300 ژول و امکان همگام سازی بالا، کمتر از 1/2000 ثانیه به 1/800 دوم، رقیق کردن تمام نور آن، و از این نظر یکی از بهترین نورهای استودیویی برای سوژه های متحرک است.

فلاش استودیویی پرسرعت Godox QS-300 II یک فلاش استودیویی پرقدرت با منبع نور 300 ژول و کلوین ثابت 5600 می باشد که به دلیل ابعاد کوچک و سبکی می توانید به راحتی آن را جابجا کنید و در صورت وجود دسترسی به برق شهری، این یکی از ویژگی های بسیار پیچیده او است که برابر با فلاش های حرفه ای گران قیمت، آسان برای استفاده است.

این فلاش از نظر امکانات تقریبا شبیه فلاش بزرگ فضای باز است که قابلیت کار با منبع تغذیه را دارد. به لطف استفاده از جریان مستقیم، زمان شارژ کیت فلش استودیو QS-300 II بین 0.3 تا 1.2 ثانیه (بسته به قدرت تخلیه) کاهش می یابد و می تواند کل نور خود را در کمتر از 1/2000 ثانیه تخلیه کند. سرعت تخلیه بالای این فلاش برای عکاسی ورزشی و همچنین عکاسی از پاشش مایعات یا قطرات آب در استودیو بسیار مفید است.

قدرت این فلاش در 50 مرحله از 1/32 تا 1/1 توان کامل (در 0.1 تغییرات شدت) فلاش قابل تغییر است. بنابراین، می‌توانید از فلاش Godox QS-300 II با مقادیر نوردهی بسیار کم یا دیافراگم‌های بسیار باز برای نوردهی‌های بسیار کوچک نیز استفاده کنید. جالب اینجاست که لامپ مدل سازی روی این فلاش که خودش 150 وات قدرت دارد نیز می تواند مانند خود فلاش قدرت فلاش را تغییر دهد.

می توانید خروجی فلاش و نور مدل سازی را از پنل دیجیتال پشت بدنه تغییر دهید. این صفحه نمایش دیجیتال با افزایش یا کاهش قدرت فلاش میزان تغییرات را نشان می دهد و علاوه بر کنترل مستقیم، از طریق ریموت کنترل مخصوص نیز توسط دوربین قابل کنترل است. علاوه بر این در زیر این پنل دکمه های کنترل مستقیم وجود دارد که با آن می توانید نور فلاش را کم و زیاد کنید یا حالت نوردهی را تغییر دهید. هر گونه تغییر در این تنظیمات فلش مموری روی فلش مموری باقی می ماند و با روشن کردن مجدد آن، با آخرین تنظیمات استفاده شده آماده استفاده خواهد بود.

اما چیزی که این فلاش را خاص می کند، کنترل از راه دور آن از طریق گیرنده بی سیم آن است که می تواند از راه دور روی یک کانال 2.4 گیگاهرتز فلاش بزند. فلاش Godox QS-300 II را می توان از راه دور با ماشه های بی سیم Godox XT16، FT16، XT32 و تریگرهای محبوب X2 و x1 کنترل کرد. از آنجایی که از این تریگرها می توان برای کنترل فلاش های خارجی گودوکس مانند TT685 نیز استفاده کرد، می توانید همزمان فلاش های خارجی و فلاش Godox QS-300 II را از راه دور کنترل کنید.

بنابراین می توانید به راحتی از نور استودیو در خارج از استودیو و فضای باز با اقتصادی ترین حالت بهره ببرید. علاوه بر این، برای جلوگیری از تداخل امواج با یکدیگر و اختلال در عملکرد فلاش های نزدیک به هم و همچنین برای کنترل چندین فلاش بی سیم با هم، می توانید از 32 کانال رادیویی و 16 گروه مختلف استفاده کنید و کانال های فلش مختلف را در گروه های مختلف تنظیم کنید. آنها یکدیگر را کنترل می کنند.

این فلاش می تواند به طور مداوم تا 10 فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. میزان تغییر نور در نوردهی های متوالی حداکثر 100 کلوین اختلاف درجه رنگ دارد و از این نظر می توان نور آن را از نظر تفاوت یا از دست دادن رنگ کاملاً ثابت در نظر گرفت. یکی از ویژگی های مهم این فلش قابلیت قفل کردن عملکرد Pre-Flash بر روی آن است. این ویژگی می تواند از فلاش کاذب در زمانی که دوربین ها (اغلب دوربین های کامپکت) فلاش اصلی را فعال می کنند، جلوگیری کند.

بدنه دوربین اگرچه سبک وزن است، اما از فلز ساخته شده و به شیوه ای خلاقانه طراحی شده است. بنابراین پایه نگهدارنده آن دارای پیچی به شکل دسته کوتاه است و می توانید به سرعت و خیلی راحت زاویه و جهت نور را تغییر دهید.

همچنین از آنجایی که گاهی تجهیزات شکل دهنده سبک مانند سافت باکس های بزرگ روی فلاش قرار می گیرند و ممکن است جلوی فلاش خیلی سنگین شود و بیفتد، می توانید از دسته مناسب طراحی شده در انتهای بدنه فلاش برای حفظ تعادل و کنترل استفاده کنید. زاویه نور سر این فلاش استاندارد Bowens می باشد.

بنابراین می توانید کلیه تجهیزات استاندارد شکل دهی نور موجود در بازار مانند کاسه فلاش، سافت باکس، چتر، نازل، بشقاب آرایشی و غیره را نصب کنید.

یکی دیگر از ویژگی های این فلاش امکان تغییر کلوین نور از 5400 به 9000 برای نوردهی در پرسرعت کلوین نور فلاش است که رنگ جسم کاملا طبیعی است و رنگ آن را ثبت می کند. محیطی که با وضعیت موجود آن متفاوت است. این حالت عکسبرداری برای عکاسی عروسی و پرتره در فضای باز نیز عالی عمل می کند.

توضیحات بالا فقط مربوط به یکی از فلاش فورک های این کیت است. کیت فلاش Godox QS-300 II با سه شاخه نور و طیف وسیعی از تجهیزات شکل دهنده نور ارائه می شود که تقریباً نیاز به خرید سایر اقلام نورپردازی استودیویی را از بین می برد. هر فلاش شامل سه پایه و شکل دهنده نور است.

در این کیت یک سافت باکس 100×70 سانتی متری وجود دارد که به دلیل سایز بزرگ و قدرت فلاش بالا می توان از آن برای ایجاد نور بسیار ملایم هم برای عکاسی پرتره و صنعتی و هم برای عکاسی ماکرو استفاده کرد. همچنین می توانید با استفاده از زنبور پارچه ای که به همراه این سافت باکس ارائه می شود، نور را به بهترین نحو هدایت کرده و مسیر نور را کنترل کنید.

همچنین دو چتر مجزا، یک چتر انعکاسی با سطح داخلی سفید و یک چتر پراکنده (سفید) نیز به همراه این کیت ارائه شده است که تقریبا می توانید تمامی تکنیک های نورپردازی صورت را با آن ها انجام دهید. مخصوصاً چتر سفید موجود در این ست به دلیل سایز بزرگ و کیفیت بالا برای ایجاد نور پراکنده و بسیار یکنواخت برای نرم کردن سایه های صورت بسیار مناسب است.

جدای از همه اینها، ماشه فلاش رادیویی نیز روی این کیت تعبیه شده است که می توانید هر سه فلاش را به صورت ریموت کنترل کنید. فلاش های Godox QS-300 II تقریباً دارای ویژگی های مشابه با فلاش های QT با کیفیت و پیشرفته Godox هستند و شما می توانید با کمی کاهش در سرعت شارژ و سرعت فلاش، همین ویژگی ها را داشته باشید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی کیت فلاش استودیویی گودکس Godox Falsh Studio QS-300 II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی کیت فلاش استودیویی گودکس Godox Falsh Studio QS-300 II"، کلیک کنید.