برسی فلاش اسپیدلایت گودکس Godox V1 Flash For Canon Godox V1 Flash for canon

نقد و برسی تخصصی و مشخصات

برسی فلاش اسپیدلایت گودکس Godox V1 Flash For Canon Godox V1 Flash for canon

فلاش اسپیدلایت گودکس Godox V1 Flash For Canon

Godox V1 Flash for canon

فلاش Godox V1 برای کانن با ظاهری متفاوت از سایر فلاش های اکسترنال و با سر گرد را می توان کوچکترین فلاش استودیویی Godox قابل نصب بر روی دوربین نامید. طراحی گرد سر نسبتا بزرگ این فلاش به طور مستقیم بر کیفیت نور خروجی آن تأثیر می گذارد و با کاهش تدریجی و یکنواخت زاویه، نور یکنواخت تری ایجاد می کند. علاوه بر این، گودکس حداکثر خروجی این فلاش را 76 ژول ذکر کرده است که برای فلاش در این اندازه عدد بسیار خوبی است و مقایسه خروجی آن با فلاش های استودیویی را آسان می کند.

فلاش Godox V1 از قابلیت TTL و همچنین عکاسی با سرعت بالا تا سرعت شاتر 1/8000 ثانیه پشتیبانی می کند. زمان تخلیه نیز بین 1/300 و 1/20000 ثانیه خواهد بود که نشان دهنده توانایی فلاش در فریز کردن اجسامی است که با نور این فلاش کاملا روشن می شوند. طراحی هد این فلاش به گونه ای است که انواع اصلاح کننده های نور مانند سایه زن، زنبوری، اسنات و … را در خود جای داده است. . . به خصوص می توان آن را به صورت مغناطیسی بدون نیاز به قفل یا پیچ نصب کرد. البته هیچ یک از این موارد همراه فلش نیست و در صورت نیاز باید جداگانه تهیه شود.

با وجود طراحی خاص بدنه، فلاش V1 از انعطاف خوبی برخوردار است و موقعیت سر آن را می توان بین منفی 7 تا مثبت 120 درجه از پایین به بالا و تا 330 درجه چرخش به پهلو تغییر داد. همچنین امکان تغییر میزان فوکوس نور از طریق زوم خودکار از عرض 28 میلی متری به 105 میلی متر تله وجود دارد که برای عکاسان پرتره کافی به نظر می رسد. نکته جالب دیگری که در طراحی فلاش باید به آن توجه کرد مکانیزم قفل شدن به جای پیچ در قسمت نصب شده بر روی کفشک فلاش دوربین است.

چیزی که این فلاش و دیگر فلاش های دوربین سری V را از دیگر فلاش های گودکس متمایز می کند، استفاده از باتری لیتیومی به جای چندین باتری قلمی است. فلاش Godex V1 با هر بار شارژ باتری 2600 میلی آمپر ساعتی خود قادر به تخلیه 480 شارژ با توان کامل است که این مقدار بیشتر از هر فلاش دیگری است که از باتری قلمی استفاده می کند.

از دیگر مزایای باتری لیتیومی می توان به اطلاع رسانی صحیح میزان شارژ روی صفحه نمایش و همچنین زمان آموزش مجدد تا 1.5 ثانیه اشاره کرد که بر خلاف فلاش های معمولی تا آخرین لحظه تغییری نمی کند. همچنین لازم به ذکر است که این عدد برای استفاده از حداکثر توان 1.5 ثانیه است و در صورت استفاده از توان های کمتر کوتاهتر خواهد بود.

فلاش Godex V1 علاوه بر چشمی نوری برای هماهنگی با فلاش های دیگر، از سیستم بی سیم سری Godex X به عنوان گیرنده و فرستنده پشتیبانی می کند. این به معنای سازگاری کامل با تمام فرستنده های سری X مانند X1، X2 و XPro و همچنین توانایی کنترل سایر فلاش های سازگار در این سیستم 2.4 گیگاهرتزی تا فاصله 100 متری است. این فلش از اتصال سیمی با سایر گیرنده های موجود در بازار نیز پشتیبانی می کند.

دمای رنگ نور فلاش گودکس وی 1 200±5600 درجه کلوین اعلام شده است و یک لامپ ال ای دی کوچک با دمای رنگ 3200 کلوین مشابه چیزی که معمولا به عنوان فلاش گوشی موبایل می بینیم روی این فلاش تعبیه شده است که می تواند به عنوان چراغ مدل سازی در فواصل کوتاه و تشخیص جهت دقیق نور و سایه کار استفاده شود.

علاوه بر شارژر و باتری Godox VB26، کیف حمل و پایه رومیزی همراه با فلاش V1 ارائه می شود و وزن آن با باتری تعبیه شده در بدنه 530 گرم است. در مجموع می‌توان Godox V1 را یک فلاش ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای به‌ویژه در زمینه مدل‌سازی در نظر گرفت که علاوه بر قابل استفاده بودن در دوربین، حتی بدون نصب اصلاح‌کننده نوری نیز می‌تواند عملکرد خوبی در خارج از دوربین داشته باشد. این، در صورت استفاده همراه با فلاش های استودیویی گودکس، می تواند به عنوان فرستنده نیز استفاده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی فلاش اسپیدلایت گودکس Godox V1 Flash For Canon Godox V1 Flash for canon" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی فلاش اسپیدلایت گودکس Godox V1 Flash For Canon Godox V1 Flash for canon"، کلیک کنید.