بررسی فلاش Nissin Di700A Flash Kit with Air 1 Commander for Canon

نقد و بررسی تخصصی و مشخصات فلاش Nissin Di700A Flash Kit with Air 1 Commander for Canon

بررسی فلاش Nissin Di700A Flash Kit with Air 1 Commander for Canon

فلش کانن Nissin Di700

فلاش Canon Nissin Di700 یکی از پیشرفته ترین فلاش هایی است که برای دوربین های کانن ساخته شده است که کاملاً با قابلیت های اندازه گیری انحصاری E-TTL و E-TTL II این شرکت سازگار است. این فلاش دارای شماره راهنمای 54 در حساسیت 100 و فاصله کانونی 200 میلی متر است و می تواند محدوده زوم 24 تا 200 میلی متر را پوشش دهد. البته روی این فلاش یک پنل دیفیوزر تعبیه شده است که با بازکردن آن می توانید محدوده نور واید را به 16 میلی متر کاهش دهید. همچنین می توان شدت نور این فلاش را از خروجی کامل به 1/128 از خروجی کامل آن برای فلاش های بسیار کوچک کاهش داد. جبران نوردهی این فلاش نیز از -2 تا +2 EV با افزایش 1/2 استاپ متغیر است.
این فلاش را می توان در چند گروه با فلاش های مشابه ترکیب کرد و برای عکاسی بی سیم به طور یکپارچه عمل کرد. در واقع این فلاش ها را می توان در 3 گروه به نام های A B و C قرار داد که هر گروه شامل 4 کانال مجزا می باشد. به این ترتیب می توان چندین فلاش را در گروه ها و کانال های جداگانه گروه بندی کرد و ترکیب های خلاقانه فردی ایجاد کرد.

تفاوت مهم این فلاش نسبت به مدل قبلی Nissin Di700A این است که این فلاش دارای سیستم کنترل از راه دور Nissin Air System یکپارچه است. بدین ترتیب این فلاش می تواند گیرنده های این سیستم کنترلی یا سایر فلاش های Di700A را به عنوان فرستنده از راه دور کنترل کند. و با فلاش های دیگر Di700A یا فرستنده سیستم هوای نیسین (Air 1 Commander) بدون نیاز به گیرنده قابل کنترل است. تمامی این ارتباطات بی سیم به صورت بی سیم و بر اساس امواج 2.4 گیگاهرتز با برد حدود 30 متر انجام می شود.

هد این فلاش می تواند تا 90 درجه به بالا و 7- درجه پایین و همچنین 180 درجه چپ و راست حرکت کند. البته برای جلوگیری از چرخش تصادفی دکمه ای برای قفل چرخش محفظه فلاش نیز تعبیه شده است. بر روی بدنه این فلاش پورت های PC و 3.5 میلی متری برای اتصال به سایر سیستم های روشنایی تعبیه شده است. علاوه بر این فلاش Nissin Di700A همچنین می تواند با یک بسته تغذیه خارجی Nissin PS 8 برای افزایش سرعت شارژ و زمان شارژ بیشتر کار کند.

فلاش Canon Nissin Di700 می تواند با همگام سازی شاتر پرسرعت تا 1/8000 ثانیه کار کند. با وجود چنین سرعت همگام سازی بالایی Canon Nissin Di700 همچنین می تواند در نور روز روشن به عنوان یک چراغ پرکننده در دیافراگم های بسیار باز مانند f/1.2 عملکرد خوبی داشته باشد. استفاده از دیافراگم های بسیار باز در نور روز روشن یکی از مهم ترین تکنیک ها در عکاسی پرتره در فضای باز است که در آن فقط می توان از فلاش های همگام با سرعت بالا استفاده کرد. ویژگی های نوردهی پیشرفته دیگری مانند انتخاب تابش شاتر اول و دوم در این فلاش وجود دارد.

این فلاش با چهار باتری قلمی قلیایی یا قابل شارژ تغذیه می شود. همچنین باتری ها به جای قرار گرفتن مستقیم در بدنه در یک قاب باتری جداگانه (مجله باتری نیسین BM-02) قرار می گیرند. در داخل به همراه این فلاش کیف حمل و پایه مخصوص قرار دادن فلاش روی سطوح صاف یا سه پایه تعبیه شده است.

فرستنده Nissin Air 1 Commander همانطور که از نامش پیداست یک فرستنده فلاش برای فلاش های نیسین است که با سیستم کنترل از راه دور NAS این شرکت سازگار است. فلاش های جدید این شرکت مانند Nissin Di700A مجهز به NAS یا Nissin Air System هستند که از طریق آن می توانند با این فرستنده طول موج 2.4 گیگاهرتز ارتباط برقرار کنند. بنابراین مانند رعد و برق های قدیمی برای ارتباط از راه دور نیازی به چشم حساس به نور برای دیدن یکدیگر نیست. زیرا اکنون فلاش و فرستنده می توانند از فاصله 30 متری به طور مستقیم و یا حتی پشت مانع (مثل درخت یا دیوار) به صورت بی سیم با هم ارتباط برقرار کنند.
این فرستنده می تواند 3 گروه از فلاش های سازگار با NAS را در 8 کانال مجزا از یکدیگر کنترل کند و تنظیمات شدت نور و وضعیت انتشار آنها را تغییر دهد. تمام تنظیمات نوردهی TTL همگام سازی با سرعت بالا تا 1/8000 ثانیه نوردهی آهسته و نور در پرده های شاتر اول و دوم را می توان از این فرستنده و ترکیب فلاش کنترل کرد. تنظیمات نوردهی دستی را می توان از خروجی فلاش کامل تا خروجی فلاش کامل 1/128 با دقت 1/3 استاپ کنترل کرد.
علاوه بر این تنظیمات زوم فلاش را می توان به صورت بی سیم از فرستنده Nissin Air 1 Commander از فاصله کانونی 24 تا 200 میلی متر کنترل کرد و روی محفظه فرستنده یک کنترل پنل با LED های رنگی وجود دارد که تنظیمات و تغییرات اعمال شده بر روی آنها را نشان می دهد.
اگر در نور کم عکاسی می کنید لامپ کمکی فوکوس روی این فرستنده می تواند به شما کمک کند تا بهتر و سریع تر فوکوس کنید. فرستنده Nissin Air 1 Commander با دو باتری قلمی تغذیه می شود و با مجموعه کامل باتری می تواند حدود 3000 شات و 10 فلاش در ثانیه کار کند.
وزن این فرستنده حدود 55 گرم است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی فلاش Nissin Di700A Flash Kit with Air 1 Commander for Canon" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی فلاش Nissin Di700A Flash Kit with Air 1 Commander for Canon"، کلیک کنید.