افزایش 5.5 برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی

افزایش 5.5 برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی

افزایش ۵.۵ برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی

مدیرکل دفتر زیستگاه هاو امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با وسعت و تعداد مناطق حفاظت شده، پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیش از سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی ما مجموعاً 58 منطقه چهارگانه داشته ایم که تعداد این مناطق امسال به 309 منطقه رسیده است

به گزارش برای شما، علیرضا نجیمی در رابطه با وسعت و تعداد مناطق حفاظت شده، پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیش از سال 57 و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما مجموعاً 58 منطقه چهارگانه داشته ایم. این 58 منطقه در قالب 8 پارک ملی، 3 اثر طبیعی ملی، 23 پناهگاه حیات وحش و 24 منطقه حفاظت شده بوده است که مجموع آنها 58 تا می شود.

وی ادامه داد: از سال 1357 تا الان که در بهمن ماه سال 1402 هستیم، تعداد مناطق به 309 منطقه رسیده است. یعنی از نظر تعداد ما پنج و نیم برابر افزایش تعداد مناطق حفاظت شده را داشته ایم. اینها در قالب 32 پارک ملی است که نسبت به سال 1357، 4 برابر شده است. اکنون 40 اثر طبیعی ملی داریم که نسبت به پیش از انقلاب 14 برابر شده است. 54 پناهگاه حیات وحش داریم که تعداد آن دو و نیم برابر شده و 183 منطقه حفاظت شده در کشور موجود است که تقریباً 8 برابر شده است.

مدیرکل دفتر زیستگاه هاو امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص افزایش وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان نیز گفت: از نظر وسعت نیز 6 میلیون و 335 هزار و 234 هکتار بوده است اما اکنون به 18 میلیون و 963 هزار و 159 هکتار رسیده ایم که از این نظر سه برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نجیمی در خصوص طرح های مدیریتی توضیح داد: از سال 35 که کانون شکار شکل گرفته بود طرح های مدیریتی به صورت منسجمی وجود نداشته و تنها به شکل موردی و فاقد رویه مناسب و علمی بوده است. بحث طرح های مدیریتی از دهه 80 شروع شده است و به صورت علمی و با کمک اساتید متخصص روال خود را طی می کند.
پایان خبر برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 5.5 برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 5.5 برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی"، کلیک کنید.