آلمان به اتهام «نسل کشی» در جنگ غزه به دادگاه لاهه خواهد رفت

آلمان به اتهام «نسل‌کشی» در جنگ غزه به دادگاه لاهه خواهد رفت

نیکاراگویه از دولت آلمان به دلیل «تسهیل ارتکاب نسل کشی» از سوی اسراییل علیه فلسطینی ها به دیوان بین المللی دادگستری شکایت کرده است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری برای شما، دولت نیکاراگویه از قضات این نهاد قضایی خواسته است تا با اتخاذ تدابیری اضطراری مانع از ارسال کمک های تسلیحاتی آلمان به اسراییل و دیگر حمایت های برلین از این کشور شوند. 

سباستیان فیشر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در واکنش به اقامه دعوی نیکاراگویه علیه کشورش گفت که برلین اتهام های وارد شده را رد می کند. وی گفت: «آلمان نه کنوانسیون نسل کشی و نه مقررات بشردوستانه بین المللی را نقض نکرده است. ما این را در برابر دیوان بین المللی دادگستری نشان خواهیم داد.»

قرار است نیکاراگویه روز دوشنبه از موضع حقوقی خود در برابر دیوان بین المللی دادگستری دفاع کند. نمایندگان دولت آلمان روز سه شنبه فرصت پاسخ گویی در برابر این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد را خواهند داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آلمان به اتهام «نسل کشی» در جنگ غزه به دادگاه لاهه خواهد رفت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آلمان به اتهام «نسل کشی» در جنگ غزه به دادگاه لاهه خواهد رفت"، کلیک کنید.