آزادی 650 زندانی جرایم غیرعمد

آزادی ۶۵۰ زندانی جرایم غیرعمد

650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش برای شما، ستاد دیه کشور اعلام کرد:

در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از خانواده زندانیان جرایم غیرعمد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با پرداخت مبلغ 53 میلیارد تومان به ستاد مردمی دیه، زمینه آزادی 650 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی کمتر از یکصد میلیون تومانی را که روند شناسایی آن ها تا تاریخ 1 خرداد سال جاری صورت پذیرفته فراهم کرد.

بدهی این زندانیان غیربزهکار رقمی معادل 10 هزار و 648 میلیارد ریال بود که رقمی نزدیک به دو هزار میلیارد ریال را شکات خصوصی در فرآیند رسیدگی به پرونده ها گذشت نموده و افزون بر هفت هزار از محکومٌ به پس از ارایه معاضدت های قضایی از سوی ستاد مردمی دیه در قالب قبولی «دادخواست اعسار» یا «تعدیل اقساط بدهی» از اصل مطالبات حقوقی کسر شد.در تامین الباقی مبلغ مورد نیاز برای آزادی، 290 میلیارد ریال را خانواده خود زندانیان تامین نموده و باقیمانده را ستاد دیه و ستاد اجرایی بالسویه پرداخت کرده اند.

سهم ستاد اجرایی اجرایی فرمان امام از این مشارکت مبلغ 502 میلیارد و 356 میلیون ریال بوده است و با احتساب تسهیلات بدون سود و تخصیص منابع مردمی تحت اختیار اعتباری معادل 501 میلیارد و 81 میلیون ریال از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت شده است.

در فهرست آزادی های صورت گرفته فارس با معرفی 78 زندانی واجد شرایط در راس بیشترین تعداد آزادی قرار گرفته و در رتبه های بعد سمنان و تهران قرار دارند که هر کدام به ترتیب با معرفی 36 و 34 مددجوی عایله مند، بیش از دیگر استان ها در سایه این همکاری فی مابین منتفع شده اند.

پایان خبر برای شما 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آزادی 650 زندانی جرایم غیرعمد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آزادی 650 زندانی جرایم غیرعمد"، کلیک کنید.